Week 2, veeeel gedaan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Vijn - WaarBenJij.nu Week 2, veeeel gedaan! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marit Vijn - WaarBenJij.nu

Week 2, veeeel gedaan!

Door: Marit Vijn

Blijf op de hoogte en volg Marit

21 Juli 2013 | Curaçao, Willemstad

Heee allemaal,

Week 2 is alweer voorbij!
Heerlijke week gehad!
Dinsdag was ik de hele dag met de buuf en een ander marinemeisje op een heel luxe strand. We hadden echt een mega relax bedje gehuurd en we hebben de hele dag daar gelegen. Dat was heel gezellig! Woensdag gingen we om half 1 lunchen met Mick en Aranka (van het Korps Mariniers+vriendin in t onderwijs) en dat was zo gezellig dat ze om half 1 's nachts pas weer naar huis gingen! De buren kwamen ook nog een borreltje meedoen! Die kwamen later. Ik had het hek even open gedaan al. Toen kwamen ze de tuin in en Buddy rende blaffend ernaar toe! Zo goed!!! Hij wordt nog een echte waakhond!

Donderdag was ik de hele middag met Clarissa op t strand. Dat is een vriendin van een collega van Robin. Robin en haar vriendje zijn dus altijd gelijktijdig weg. In augustus moeten ze 2 en een halve week varen. Wij hebben afgesproken dat we dan bij elkaar gaan slapen een aantal nachtjes! Dat scheelt echt voor ons allebei. Vrijdag hebben we samen het hele huis schoongemaakt. Die witte tegels worden zo snel vies!! We vegen t elke dag en na een uur kun je weer beginnen... Verder wat klusjes gedaan. Beneden is nu bijna alles af. Volgende week gaan we boven beginnen met inrichten! :) Afke komt namelijk halverwege september en dan moet het af zijn, haha. We hebben ook een plan gemaakt voor een zwembad. Die wij hadden overgekocht met alle spullen is gescheurd. We hebben wel alle materialen voor t zwembad, behalve t bad zelf. Die willen we dus wel heel graag!

Deze week zijn we verder nog naar een beerpong toernooitje gaan kijken en naar de bios geweest. Gisteren waren we naar de Jorisbaai geweest. Daar is een grote brand geweest en er zijn veel mensen bezig nu alles weer op te knappen. Robin heeft rondgereden met hout en ik heb wat dingetjes geschilderd. Buddy was mee. Die heeft lekker in de zee gerend! 's avonds naar happyhour Zanzibar geweest en daarna nog 30 seconds (spel) gedaan met Mick en Aranka. Erg gezellig!


Veeeeel gedaan dus..
Ik voel me nog steeds wel een beetje op vakantie maar tegelijkertijd voel ik me ook al thuis. Ons huis wordt steeds gezelliger en ik wen steeds beter aan de warmte. Ik begrijp waarom de mensen hier alles zo traag doen. Je kunt ook niet veel meer in die warmte. Wel moet ik wennen aan mensen die helemaal niets doen, zoals bijv bij de mac. We stonden daar zooo lang te wachten. 3 vrouwtjes staan gezellig met elkaar te kletsen en te lachen achter de bali en 1 neemt bestellingen op en rent daarna in t rond om alles te halen. Dat is gewoon zo anders dan in Nederland. In Nederland is alles zo goed en snel geregeld eigenlijk en toch klagen mensen daar zoveel! Hier loopt alles 15 a 20 jaar achter en niemand klaagt. Water en licht rekeningen krijg je in je brievenbus en met die brief moet je naar een loket om contant je rekening te betalen.. Ook zo'n voorbeeldje.

Ik heb een nieuw telefoonnummer waarop ik altijd bereikbaar ben. Je kunt me mailen als je die wilt hebben.

Liefs Marit

  • 21 Juli 2013 - 21:38

    Mariette:

    Hoi Marit,
    Fijn te lezen dat je je al een beetje thuis voelt!
    Haha, die Buddy doet het goed als waakhond, bij ons is het erg stil zonder hond en ik moet me aan wennen om de deuren op slot te doen
    Schrik me af en toe dood als ik in de tuin bezig ben en er komt ineens iemand binnen, tja geen geblaf meer ;(

  • 21 Juli 2013 - 21:55

    Myrte:

    Wat een heerlijke berichten! Fijn dat 't goed gaat, en fijn dat je al lekker 'huiselijke dingen' samen aan het doen bent...
    Wat zullen jullie met z'n 3-en samen gelukkig zijn; eindelijk samen! Geniet schatjes..

    Hier fijne vakantie gehad en genieten in en om huis van de heerlijke zomerzon.
    Liefs van Myrte

  • 22 Juli 2013 - 08:27

    Klaas:

    Erg leuk om te lezen Marit. Ik zie 't zo voor me. Fijn dat je al aardig wat kennis hebt aan de mensen om je heen. Geniet er van. Jullie maken er een paleisje van zo te lezen. Ben zeer benieuwd. Ja dat schoonmaken van die witte vloeren is gewoon steeds weer balen. Huishouden is nooit klaar helaas.
    Ik ben trots op jullie!

  • 22 Juli 2013 - 09:49

    Wilma:

    Heerlijk om te lezen dat je je steeds meer thuis gaat voelen. Lieve mensen om je heen is toch heel veel waard! Wat wordt Buddy toch groot en stoer als waakhond. We missen hem hier..wat wen je toch snel aan de gezelschap van een hond.
    Geniet van je nieuwe leven...goed dat je je aanpast!
    We genieten van je verhalen.
    Lieve groet

    Wilma

  • 23 Juli 2013 - 00:38

    Oma Carolien:

    Hoi Marit

    Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat !!Wat hebben jullie een heerlijke ontspannen vakantie hé ..heerlijk dat je zo vaak naar de zee kunt en dat je zo dicht bij een vriendin hebt gevonden ..Dat is zo belangrijk hé ..Vooral als over een tijd je de mannen varen dan hebben jullie elkaar .
    Vanmorgen is je moeder geweest ..de aanleiding was natuurlijk niet zo leuk ..Je zult maar in Tessa haar schoenen staan hé ..Maar de berichten zijn verder goed dus zij red het wel ..Het was voor ons natuurlijk heel erg leuk dat jij je moeder zoveel foto’s had gestuurd ..dus wij konden heerlijk mee genieten ..!!!De leukste foto’s vond ik nog van Buddy met het kleine pupje ..wat is dat leuk hé ..Wat zullen jullie daarvan genieten ..!!!

    Heel veel plezier met het inrichten van jullie huis hoor ..Dat is een leuke tijd hé ...geniet er maar heel veel van hoor ..het is al laat want ik had 2 x pech met mijn pc af sloeg ..en dan was ik alles weer kwijt ..dus ik hoop dat het nu lukt

    liefs Oma Carolien

  • 24 Juli 2013 - 10:06

    Afke:

    Lieve Maar!

    Wat goed om te lezen dat jullie al zoveel mensen om je heen hebben, klinkt gezellig! Zeker als de mannen straks aan het varen zijn is het fijn om deze mensen om je heen te hebben. Ik ben heeellll erg benieuwd naar jullie huisje maar dat komt vast helemaal goed. Zolang ik niet op een stenen vloer hoef te liggen vind ik alles prima, misschien kan ik jullie nog helpen met dingetjes in huis! Lijkt me leuk om ook iets te kunnen doen :) Voor mij voelt het ook nog steeds alsof je gewoon op vakantie bent, raar! Misschien wel omdat ik weet dat we elkaar over een paar weken gewoon weer zien :D...zin in!!!

    XXXX

  • 29 Juli 2013 - 09:29

    Ilse S.:

    Heyyy Marit!
    Wat leuk om je verslagen te lezen!!!
    En leuk om de foto's erbij te zien. Jullie huis ziet er nu al gezellig uit.
    Ik heb ook een verslag gemaakt van mijn vakantie. Ik zet de link van de week op Facebook. Misschien vind je het leuk om die te zien?
    Have fun in the sun!!!
    Dikke kus Ilse s. (omdat er nog een Ilse is ;))

  • 02 Augustus 2013 - 22:25

    Marischka Dekker:

    hoi Marit,
    ben zelf net terug van een heerlijke vakantie. Niet zo ver, maar zeker zo warm denk ik..... heb wel aan je gedacht hoor.....wij hadden een zwembad...en geen zee.... maar we hebben daar opgetrokken met mensen met een puppy.... oh geweldig vond mijn dochter het! moest zo aan jou en Buddy denken!!!
    Wat gaat het hard! wat wordt hij groot!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!! Leuk om je verhalen te volgen en te genieten van je foto's
    Het is en lijkt gewoon een sprookje!!
    Veel geluk samen en geniet lekker van elkaar!!
    groetjes,

    Marischka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Marit

Vakantie Amerika

Actief sinds 20 Juni 2008
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 10350

Voorgaande reizen:

07 Juli 2013 - 03 Juni 2016

Curacao

03 Juli 2008 - 30 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: